tisdag 16 augusti 2011

oskrivna regler som inte är normer utan snarare fåniga små stoppskyltar i ens huvud.

Jag pustar till lite och försöker se så utmattad ut som möjligt när jag lägger upp mina varor på rullbandet. Tar ett djupt andetag bara för att kassören ska tro att jag just kom från ett väldigt jobbigt träningspass;jag vet inte varför, men jag har en sträng känsla i magen som säger att det är mer eller mindre förbjudet att köpa gainomax om man inte tränat. Det känns lite som att jag inte får dricka såna nu när jag inte längre är speciellt fysiskt aktiv. Men ändå måste jag. De smakar ju smält glass för tusan! Det är nästan som att man vill börja träna bara för att kunna dricka en sån efter varje pass.

Jag ser hur han kollar på mig, lite sådär granskande och samtidigt misstänkt - ungefär som en mor som just hämtat upp sin tonåring från en vild fest. Hans mun säger "det blir 21 kronor", men hans blick säger "jaha.. hårt träningspass eller? du vet det är ju inte för inte det heter gainomax RECOVERY och inte gainomax drink-whenever-you-feel-like it. just sayin."
"mm" säger jag skyldigt och ger honom jämna pengar för att lindra mitt brott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar