tisdag 30 augusti 2011

VARFÖR SKA MAN ALLTID MÅSTA LÄSA?! KAN VI SNÄLLA PRATA ISTÄLLET?

alltså jag måste läsa en fantasybok till svenskan. har mina onda aningar. Det är inte det att jag har nåt emot böcker, jag har bara svårt att läsa dom färdigt. Och om de dessutom inte är varken roliga eller lätta att läsa så blir det typ lika omöjligt som att lämna en mogen avocado orörd. Därför börjar jag ångra mitt val av genre lite när alla som jag rådfrågar om en rolig fantasybok blir alldeles konfunderade och får ett slags ansiktsuttryck som ser ut att säga: "rolig? fantasy?whut?" min syster försökte ju verkligen, men när jag krävde både nåt roligt, anpassat för folk som inte läser så mycket böcker, och som dessutom saknade komplicerade arter, historier eller krig så frågade hon bara "Varför valde du då fantasy?" gaaaah!! undrar om fröken blir nöjd om jag läser min dagbok? Den är både kul, lättläst, och utspelar sig oftast i en annan värld. DESSUTOM ÄR DEN ILLUSTRERAD! 
har busat med janina idag :) OCH HÄMTAT MITT NYA OBJEKTIV. det var alldeles för tungt för min stackars lilla kamera. tihi
stod ensam i matkön idag. fick ett sms från my där det stod: forever alone. :/
mvh prinsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar