söndag 22 maj 2011

sagan om hårmodellandet.


hej. Jag har varit på äventyr. eftersom jag inte kunnat ta några bildbevis  har jag skrivit en liten saga om det. 

Det började som en oskyldig fråga när jag stod och provade maskaror på hm.
”hej! Skulle du kunna tänka dig att vara hårmodell? ”
OMG, tänkte jag, här har jag ju gått och tänk på att göra något åt mitt hår hur länge som helst nu! Och när då gratis hjälp kommer, vem tackar nej till sånt liksom? Jag blev lovad att jag skulle få behålla min färg och att de inte skulle göra något som jag inte ville, dessutom skulle jag få gratis frukost, lunch och middag. Okey, sa jag. Åkte dit med kurtan på kvällen, och hon klippte mitt hår. Tystnaden som låg över rummet när alla frisörer höll på att klippa folk avbröts av kurtan som satt och fnissade.
”man behövde då inte roa din kompis” sa min frisör.
” Jag tror han kollar på aristocats” svarade jag och hon började skratta.  Sen var hon typ klar och det var megakort där bak, fast jag hade fortfarande lika långt där fram. Anade smått oråd men jag tänkte att äh vafan, håret växer ju ut igen. Fick skriva på ett kult papper; ”nu har du fått en behandling av toni&guy värd 2000 kronor och lovar att ställa upp i showen, annars kan du bli återbetalningsskyldig. Det var då mig en dyr klippning, tänkte jag. 

MEN SEN HÄNDE NÅGOT RIKTIGT KUSLIGT.
fortsättning följer....

1 kommentar: