fredag 3 juni 2011

bluubbbb

En gång för mycket länge sen (ungefär sådär i nian) så var jag helt tokig i att baka pajer. Jag gjorde det hela tiden! När jag klev upp på morgonen så satte jag i en av mina pajbakarskivor (antingen Otis eller Beatles) och så gjorde jag mig en paj. Det var väldans fint. Jag ville bli pajbakare, och ha mitt egna lilla pajcafé. Kanke jag fortfarande vill, utan att jag tänker på det. 
Ibland bakade jag med maja. Vi kom på vädligt kreativa namn. Och när jag i min desperation efter bilder kollade igenom min externa hårddisk så fann jag lite bilder från april förra året då vi bakade så kände jag att jag var tvungen dela med mig av det goda. Pajen döpte vi till Fuckable Wizard (eftersom vi just haft en disskussion om att storebrorsan i magi på waverly place är damn fine) och den var om nom nomig.
 ett stycke pajdeg 
 ett stycke frysta bär
 ett stycke maja piraja
 ett stycke nertappad sockerburkslock!
 vi tog lite vaniljgrejs
och lite chokladsmet
och liksom plussade ihop allt!
då bidde vi såhär glada.
sen fick den åka på kortvarig semester i ugnslandet tills den blivit alldeles FÄRDIG NOM NOM


 maja skulle lätt vara min sötaste pajbakare. Hon skulle få ha ett speciellt förkläde som var olika färger varje dag och hon skulle vara förste provsmakare. Eller nä andra för jag skulle vara första (jag är ju trots allt chef).
mvh prinsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar